تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/01/15 - 07:32
کد خبر: 465928

کاسبی سیاسی با لبنیات؛

ماست مالی بی‌حجابی توسط اصلاح طلبان/ ذوق زدگی اصلاحات از یک سطل ماست!

ماست مالی بی‌حجابی توسط اصلاح طلبان/ ذوق زدگی اصلاحات از یک سطل ماست!

جالب است که اصلاح طلبان در پی این اتفاق سعی کردند با تاکید بر رفتار اشتباه یک فرد و تعمیم آن به یک جریان خواسته‌های خود را انتشار دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ماجرا برخورد ناشاسیت یک فرد با دو فرد بی حجاب که به مغازه لبنیاتی رفته بودند و وی با عصبانیت ماست را به سر و صورت آنان پاشید، نقل محال رسانه‌ای خصوصا در میان اصلاح طلبان شده است. اصلاح طلبان گویی از این حرکت نابخردانه به اسم امر به معروف و نهی از منکر خوشحال و ذوق زده شده باشند با مطالب مختلف از آن استقبال کردند و اصل ماجرا که موضوع بی حجابی و بی حیایی بوده است را رها کرده و به مساله رفتار یک فرد پرداخته اند. اگرچه رفتار این فرد زننده بوده است اما قباحت مسئله بی حیایی در جامعه بسیار بیشتر است و نمی توان با رفتار اشتباه یک فرد موضوع امر به معروف را تعطیل کرد و مسئله مهم بی حجابی را در جامعه نادیده گرفت.

جالب است که اصلاح طلبان در پی این اتفاق سعی کردند با تاکید بر رفتار اشتباه یک فرد و تعمیم آن به یک جریان خواسته‌های خود را انتشار دهند.

در همین رابطه مجید انصاری در مصاحبه ای بلند بالا با وبسایت خبری جماران گفت: «از این جهت من برخی اظهارات نسنجیده و تند روزهای اخیر، و بدتر از آن برخی اقدامات نابخردانه، سخیف و اهانت‌بار مانند ماست‌پاشی که از سوی برخی افراد تحریک شده یا مغرض صورت گرفته را نه تنها در جهت حل این مشکل نمی‌دانم بلکه معتقدم همان نگاه سیاسی به مسأله را تشدید و عده‌ای را به لجبازی وادار خواهد کرد و بستری را برای رسانه‌های معاند فراهم می‌کند. من این روزها گاهی رصد می‌کنم و می‌بینم جریاناتی که احساس می‌کنند در اعتراضات گذشته آتش معرکه‌ای برافروخته بودند و به اتاق جنگ و فرمان برای برهم زدن آرامش اجتماعی تبدیل شده بودند و ناکام مانده‌اند، این روزها مجددا با طرح همین موضوع روی به تحریک آورده‌اند؛ تحریک جوانان، خانم‌ها و خبرسازی‌ و بزرگنمایی از برخی حوادث. دستاویزشان هم همین اظهارات نسنجیده، بسیار خشن و تند برخی از روحانیون، ائمه جمعه و مقامات غیر مسئول هست.»

در همین راستا غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در توئیتی در واکنش به ماجرای درگیری یک فرد با دو خانم بی‌حجاب نوشته بود: «وقتی در کشور کسانی باشند که از ماست استفاده صلح‌آمیز نکنند، چطور میشود دنیا اطمینان حاصل کند که از امکانات حساس دیگر استفاده صلح‌آمیز بشود.»

نکته جالب توجه این بود که وی این توئیت را با هشتگ «حجاب اجباری» منتشر کرده است و به خوبی می توان متوجه شد که کرباسچی چه چیزی را دستاویز این واکنش خود به ماجرای مغازه لبنیاتی قرار داده است.

عطاءالله مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات به نوشتار او واکنش داد و نوشت: «دوست قدیمی حضرت کرباسچی! به نظرم یک کاسه ماست ظرفیت چنین تفسیر جهان شمولی را ندارد! جهان می‌بایست نگران استفاده از سلاح اتمی توسط آمریکا باشد که هیروشیما و ناکازاکی را بمباران اتمی کرد و در اشغال عراق، از سلاح اتمی کنترل شده استفاده کرد. این تعمیم عمل یک فرد به نظام غریب بود.»

علی مطهری نیز بعد از این اتفاق بلافاصله با موضوع حجاب اختیاری وارد گود مصاحبه شده است و در این راستا در اظهارنظری عجیب گفته است: «یکبار در مجلس گفتم حتی افرادی که نسبت به اسلام و احکام آن یک مقدار سهل‌انگار هستند باید در مجلس حضور داشته باشند و حرف آنان شنیده شود. البته خود آن نماینده باید آدم سالمی باشد. حالا نمی‌‌گوییم ضد اسلام باشند و اسلام را قبول نداشته باشند؛ اما افرادی که تکنوکرات هستند و متجدد هستند چون بالاخره از این تیپ هم در کشور داریم، اینها در مجلس حضور داشته باشند و درباره حجاب اختیاری در مجلس صحبت کنند. فردا نماینده‌ای می‌آید و جوابش را می‌دهد. باید حرف همه شنیده شود.»

وی افزوده است: «حجاب، حکم اسلام و شرعی است و توصیه شده مردم رعایت کنند و به نفع آنها است. منتها این رتبه‌بندی دارد. در درجه اول باید در دستگاه‌های دولتی و اماکن عمومی دولتی و بعد در دانشگاه‌ها و در جاهایی که بالاخره یک رابطه‌ای با دولت و حکومت دارد رعایت شود ولی مثلاً خیابان در درجه دوم است.»

به نظر می رسد که اصلاح طلبان برای رسیدن به اهداف خود حتی از بروز چنین اتفاقاتی ذوق زده می شوند و سعی می کنند که هرطور که شده در لابه لای تقبیح این مسئله که از سوی همه نگاه ها با نام تندروی با واکنش روبرو شده است، مسائل خاص خود را که متاسفانه مغایر با شئونات جامعه اسلامی است، مطرح کنند. درواقع این نوع رفتارها زمین بازی برای اصلاح طلبان بادیدگاه های هنجارشکن و ساختار شکن ایجاد می کند بلکه با مطرح کردن این موضوع که حربه نخ نما شده همیشگی آنان است با تکیه بر ایدئولوژری رادیکال و تابوشکنی های خاص خودشان نظر برخی از افراد جامعه را به خود جلب کنند. شاید یک جریان ورشکسته سیاسی بتواند با چنین اظهاراتی در پی چنین اتفاقاتی کمی پا بگیرد.

این درحالی است که مسئولان نیز ضمن برخورد با رفتارهای غیرعقلانی برخی با نام امر به معروف و نهی از منکر که این امر مهم را نزد جامعه خدشه دار می کند باید با افرادی که افکار خطرناکی به جامعه القا می کنند و خود را بخش رسمی کشور که زمانی دارای مسئولیتی بودند مطرح می کنند، به صورت جدی برخورد کنند.

منبع: جهان نیوز

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top